сряда, 25 март 2015 г.

Мартенски вълнения и торта " Любима"


Вълнуващ, сладък,слънчев, мокър и ветровит, с много цветя, с три рождени торти, с три дъъълги разходки... едната от които беше за да сме заедно с моето пораснало с още една годинка момче на неговия празник ( много яка изненада за него ... с торта в багажника на колата), а другите две разходки с приятели сред природата далеч от градския шум за снопче горски аспержи,



букет пролетни цветя и много емоции. Включително и кучешки :)




С моите първи три вече готови бебешки плетива :) в очакване на моят първороден внук.


С идването на този свят на близначките на нашите приятели с прекрасните имена Мартина и Елеонора ... един много сладък и вълнуващ момент :) нека са здрави за радост на мама, тати и кака!


С моите мускулни трески и настинки и нито една публикация и никакво време за блогчето ми. 
Срамота! 
Зарязвам всичко и се потапям в този мой друг свят. Да драсна няколко реда, да прегледам албумите със снимки и да събера мислите си ето тук, сега и днес.














Да напиша рецептата за най-любимата ми торта докато още не съм я забравила и да покажа едничко парченце от нея :)




Такъв беше този месец от годината за мен. Месецът в който навърших моите 55 години :) 


Някъде тази сутрин прочетох че човекът няма възраст, а само състояние на душата ... милата ми душичка ... дано се чувства добре в това си "състояние" ... така да го наречем!










Торта "ЛЮБИМА" 
За анонс ще кажа ... лека, сочна с аромат на кафе, с не рафинирана тръстикова захар която и предава направо екзотичен вкус,  много лесен крем с маскарпоне и крема  сирене и свежест от пресни сезонни плодове. Прави се за отрицателно време, достъпни продукти, спасява всяка една спешна ситуация а за насладата от хапването изобщо няма да коментирам. Това е любимата ми торта и никакво шоколадово вълшебство не би ме съблазнило ако до него се мъдри дори и само едно парченце от нея :)



Продукти за 1 блат с размер 26 см

3 яйца размер L
50 гр. тръстикова не рафинирана захар (1/2 чаена чаша) 
100 гр. брашно ( 1 чаена чаша)
(чашата е 200 мл)
2 чаени лъжички бакпулвер и щипка сол
настъргана кора от лимон
семена от шушулка ванилия
50 гр разтопено краве масло
и още толкова продукти за втория блат

за крема:
500 гр. маскарпоне
330 гр. крема сирене филаделфия
1 чаена чаша пудра захар
семена от шушулка ванилия

за сиропиране:
2 подсладени млечни кафета с уиски

за гарниране плодове по желание и парченце шоколад

Начин на приготвяне: 
( всички продукти със стайна температура)

1. Разбивам яйцата и захарта на пяна до пълното и стопяване.
2. Прибавям разтопеното масло и ванилията.
3. Следва брашното пресято с бакпулвера.
4. Добавям и лимоновата кора и разбърквам със шпатула.
5. Изсипвам сместа във форма застлана с хартия и намазана с масло и пека в предварително загрята фурна на 180 градуса на средна решетка до приятен загар. Щом блата се зачерви, няма как да остане суров от вътре бъдете сигурни. Имайте в предвид че заради не рафинираната захар не се надува много и не става дебел. 
Ако ползвате бяла захар и същите продукти блата става с двойна височина и вкусът е различен.
Следва разбиването на крема. 
Просто смесвате крема сиренето и маскарпонето със шпатула в удобен съд и подслаждате с пудра захар на вкус. Добавяте ванилията и готово. Даже не ви трябва миксер но ако ви е трудно на ръка, може и с него да го направите, обаче не бъркайте с висока скорост за да не се хидратира много крема.
Следва сглобяването.
Блат, сиропираме, половината крем, отново блат, отново сиропираме и пак крем. Гарнираме с плодове и стърготини шоколад.

Не щадете сиропа за блатовете. Колкото повече, толкова по добре. Сиропирайте докато блатът го поема жадно. Ако е необходимо направете още сироп. На мен ми пое по 1 чаена чаша на блат.










Честита Пролет на всички и честито Благовещение!
Здраве и щастие за всеки случайно или нарочно преминал от тук!

44 коментара:

  1. Напълни душата ми с много красота и аромати, Дани! Много щастливи поводи, все повече да стават и споделени да са с любимите ти хора! Голяма прегръдка! ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Изключитено пленителна публикация, независимо от времето, в което е поднесена, завладява...
    Поздрави, Дани!

    ОтговорИзтриване
  3. Дани, от къде намери толкова красота, че да я запечаташ на всеки кадър, така жадно поглъщах, както блатовете ти от сиропа...И тортата е изкушаваща, не съм ползвала такава захар. На патерица ти честитя и рождения ден и ти желая здраве, късмет и все такъв дух! И ще чакам да се похвалиш с бабинството, много нежно плетиво, дай боже занапред да даваш уроци и на мен:))
    И дано намираш по-често време за блога, определено ще влизам и за в бъдеще съвсем нарочно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чета те и се усмихвам весело Веселка :)
      Сърдечно благодаря за милия поздрав и обещавам да съм ти полезна с каквото мога и когато пожелаеш за бебешкото плетене :)
      Много завладяващо занимание е. Като седна да плета и се изгубвам във времето :)
      Прегръщам те!

      Изтриване
  4. Много красота и приятни емоции има в тази публикация, Дани! Кадрите, тортата, споделените мисли ми харесаха много!
    Честито и за очакваното малко човече и за отминалия рожден ден! С пожелание за още по-прекрасни изживявания, емоции и само и единствено поводи за усмивки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Светле! Прекрасно е човек да се усмихва :)

      Изтриване
  5. От красиви по красиви снимки! Два пъти се върнах да ги разглеждам! Терличките за първородното внуче са толкова, толкова малки и нежни, личи си любовта с която са изплетени. Тортата е разкошна, така добре изпипана и заснета! Толкова много нежност, щастие и обич лъха от всяка една снимка!
    Прегръдки и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз си мислих че са малки Габи, но се оказа че ще трябва и по- мънички да плета :) то толкова мъничко стъпалце имало едно новородено бебче :) Но ще направя и тях и още много др. бебешорски дрешки и никак даже не се оплаквам :)
      Толкова си мила! Благодаря ти!

      Изтриване
  6. Невероятни моменти си уловила, Дани! Дай, Боже, само такива да има в живота на всеки! Разкошна торта и сладурски и майсторски изпипани подаръци за бебчо! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Още много такива весели, сладки, щастливи и красиви месеци ти желая, Дани! И както разбирам ще бъдат много вълнуващо бебешки :).....честита ти блага вест!
    С пожелание за здраве за твоя хубав 55-ти рожден ден! Прекрасна си!
    Голяма прегръдка от мен и се радвам, че се появи и красивите си снимки и топли думи! :*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ти си преживяла този момент Ив, но тепърва ти предстоят и още :) и бебешки и др. щастливи моменти! Благодаря ти мила!
      Слънчева прегръдка и от мен :)

      Изтриване
  8. Поздравления за всички щастливи моменти, които си имала този месец, Дани! Бъди жива, здрава и винаги позитивно настроена (което ти си го можеш :))! Най-хубавото е, че ти предстоят още много, много прекрасни изживявания и ти пожелавам да бъдат пълни, зареждащи и вдъхновяващи!
    Много приятелски прегръдки! И чакам пак да видя от красивите ти снимки :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здраве и щастие и за теб Албенка! Поздрав и прегръдка :)

      Изтриване
  9. Честито радостно очакване! Каква прекрасна новина! И каква публикация само! Трябва да се забрани дългото ти отсъствие от блога :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох ... Рози :) и със забрана пак няма как да се получи :) Много дини под една мишница не се носят мила. Не смогвам :)
      Даже не смея и да обещавам :)
      Но ти благодаря и те поздравявам!

      Изтриване
  10. От прекрасните природни кадри се заредих с толкова свежест и настроение....Благодаря ти Дани !Приеми и моите прегръдки и благопожелания за рождения си ден!Бъди здрава и все така позитивна и добронамерена!Прегръщам те и с удоволствие си хапвам от превъзходната торта:)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тежеше ми фотоапарата по баирите, но не съжалих че го взех със себе си :) Заслужаваше си да запечатам част от видяното.
      И аз ти благодаря Миленка и те прегръщам!

      Изтриване
  11. Страхотно слънчево излъчване, позитивизъм и щастие има при теб, Дани. Страхотно момиче си ти! Да си ми жива и здрава, мартеничке! Снимката с коня ми е фаворит!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз си я харесвам Йоли ... малко друсаше от каруцата и много снимки изтрих, но тази долу горе бива :)
      Ах ти чаровнице! Прегръдка и целувки от мен :)

      Изтриване
  12. Много красиво, много позитивно, изключително зареждащ с настроение пост! Поздравления за начина по който се чувсваш, изпълнена с радост и позитивни очаквания! Бъди щастлива баба! Тортата е много изкусителна, ще се прави! Поздрав !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ето кой ме разбира какви чувства са ме налегнали :) Сонче ... искам да съм най-щастливата баба :) Прегръщам те мила!

      Изтриване
  13. Да си здрава, щастлива и все така усмихната, Дани! Изключително зареждащ пост! :-)

    ОтговорИзтриване
  14. Да си жива и здрава, мила и прекрасна, Дани!!! Много силно и много пъти те прегръщам! Невероятна си! Този твой месец, тези твои прекрасни емоции, всичките си ги показала така добре в тези снимки, запечатала си невероятни моменти, места и хора! Великолепна публикация! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ах ... този мой месец ....! Много, много слънчеви прегръдки и от мен Катенце :) <3

      Изтриване
  15. Мила ми, Дани! Да си толкова прекрасна винаги и много усмихната както на онази прекрасна снимка! Удоволствие е винаги за мен да ти дойда на гости! Прегръдка мнооого голяма!

    ОтговорИзтриване
  16. Прегръдка и за теб Павлинка! Сърдечно благодаря :)

    ОтговорИзтриване
  17. Дани, и аз, макар и със закъснение, да ти честитя от сърце рождения ден! Бъди жива и здрава, много обичана и заобиколена от близки и приятели и все повече весели поводи да се намират! Снимките ти са толкова зареждащи и вдъхновяващи, а тортата е повече от съблазнителна! Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  18. Душата наистина няма възраст- само тялото. Прекрасен месец, пълен с много събуждане, много пролет, трепетно очакване, бели терлички и цвят, цвят, цвят.... Много хубаво беше, Дани, много. Пожелавам ти цялата година да се движи така.
    Тортичка "Любима" непременно ще се опитва;)

    ОтговорИзтриване
  19. Честита пролет и на теб,Дани!
    Благодаря ти ,че ни покани в твоя свят на топлина и прекрасни,човешки емоции!
    Толкова красиви багри и снимки,напълни ми душата!
    Страхотни трепети сте имали,още по-страхотни предстоят-пожелавам ви да са незабравими от сърце!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дай Боже да са незабравими и много щастливи Роси! Благодаря и аз с прегръдка :)

      Изтриване
  20. Много красота си събрала в снимките, Дани! Толкова много цвят, преживявания и вълнения! Много хубави нещица си оплела! На нас бабите ни бяха оплели буйки, шапки, елечета и блузки, но да ти кажа най-много си ползвахме една плетена квадратна пелена и шапчиците. Чудесно одеялце излезе от пелената.
    Поздрави, Дани :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Продължавам с плетенето Лучия :) И бебешка пелена има ... довършвам я вече :) и мънички буйки плета по-цветнички и весели :)
      Може и тях да покажа някой ден :)
      Поздрави и гушни малката принцеса <3

      Изтриване
  21. Слънчева Дани! Ех, ама колко много рождени дни има този прекрасен март. :)
    Бъди здрава, бъди винаги с любимите хора и нека душата ти ликува от радост! Нека са честити всичките ти специални моменти и нека има пролет в очите ти!
    Силна прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Слънчице! Топла прегръдка и от мен :)

      Изтриване
  22. Дани, напълни ми душата с цветове, спокойствие и прекрасни моменти! Честит рожден ден, бъди здрава, обичана и енергична! Честито внуче, терличките са прекрасни!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Жани! Рано е още за честитене ... бебчо не се е родил :) но и това ще стане живот и здраве :) Чакаме момента с трепет.
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  23. Дани, толкова много щастливи емоции при теб, а аз съм пропуснала тази публикация!
    Отново зареждащо, красиво и вкусно!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.