понеделник, 22 април 2013 г.

Ягодови канцонети



Днес съм щастлива … много щастлива … най- щастлива :)
С тази рецепта на Йоли , участвах в конкурса на 24 Kitchen Bulgaria и първото място беше отредено за мен :)
Благодаря на Йоли и на екипа до нея за признателността и за хубавите думи казани за мен !
Радостта ми е голяма , че ще имам в ръцете си нейната книга , която ще е мил подарък и за мен и за моето семейство :)
Сладкиша който направих е по нейна рецепта за Ягодови канцонети , което при мен в случая е един големичък  "Ягодов канцонет" :)
или по точно тарт с крем и ягоди. Промените които направих всъщност са само замяната на водата с портокалов сок и по малкото количество масло в крема. А тестото изпекох във форма за тарт с повдигнато дъно .
Вкуса е чудесен ! Пробвайте и ще се уверите ! 

За тестото:

  • 150 г меко масло
  • 100 г пудра захар
  • 1 яйце
  • 1 пакетче ванилия
  • 200 г брашно
  • 70 г фино смлени печени лешници

За крема:




  • 100 мл прецеден пресен лимонов сок
  • 80 мл прецеден пресен сок от портокал
  • настъргана кора от лимона и от портокала
  • 150 г захар
  • 2 пакетчета ванилия
  • 4 яйца
  • 120 г меко масло
  • 100 г пресни ягоди
  • 100 г затоплени ягодово желе или конфитюр
  • Начин на приготвяне
    С бъркалка разбийте на крем маслото със захарта . Прибавете яйцето и ванилията . Смесете брашното с лешниците , прибавете го към маслото и бързо омесете меко тесто.
    Разстелете тестото по дъното и стените на формата и изпечете в предварително загрята фурна на 180 градуса до порозовяване.
    За крема сварете за кратко сока и корите от лимона и портокала със захарта . В друг съд разбийте яйцата . Към тях прибавете на тънка струя горещия сироп с непрекъснато разбиване и върнете на котлона. Прибавете и ванилията . Варете крема като разбърквате непрекъснато . Когато почне да лепне по лъжицата кремът е готов . Махнете от огъня и претрийте през сито , за да стане максимално гладък . Охладете го и го смесете с разбитото масло .
    Изсипете крема върху изпечената вече форма и гарнирайте с ягоди . За повече блясък намажете плодовете с леко затоплено ягодово желе . Може да постигнете блясък и с лимонов сок в който е разтворен малко желатин . Така направих аз.

    Благодаря ти Йоли!

    И нека напомня на тези които са пропуснали публикацията ми където казах за facebook страничката ми която скоро направих:
  • "Слънце и слънчоглед" е вече и там на този адрес:
  • http://www.facebook.com/pages/Слънце-и-Слънчоглед/396166367147349?ref=hl
  • Здраве и щастие за всеки който случайно или нарочно е преминал от тук ! :)
    Прегръщам ви :)

40 коментара:

  1. Дани, поздравления!
    Напълно заслужена награда!
    Прекрасно изпълнение и поднасяне на сладкиша!
    Чудесни снимки!
    Прегръдка и усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря миличка ! Сърдечно благодаря :)
      Прегръщам те и аз :)

      Изтриване
    2. Дани,Дани! Господ да ме прости,но изобщо не свързах с теб участието ти в конкурса.Много Данита има,които познавам,фамилията ти Иванова пък изобщо нищо не ми каза.Ти за мен беше просто една от участиците. Не свързах нищо с милата ми Гоголина,нито с прекрасния ти блог.Дано не ми се сърдиш за това.Сега виждам,че си написала пост за тарталетките и изненадата ми беше огромна да видя,че си ти.Много съм щастлива за победата ти.Тя беше напълно заслужена,най-доброто нещо,което видях сред всички изпратени снимки.Точно по мой вкус - изчистено,елегантно поднесено,с много вкус и нежност.Браво Дани,поздравявам те и тук, отново и отново.Вътре в себе си съм напълно убедена,че съм напълно обективна в оценките си.Честито,много се радвам наистина. Благодаря ти за доверието,за участието и хубавите думи към мен.Дано ти хареса книгата,макар и повечето резепти да ги знаеш от блога ми.Нека просто бъде един хубав спомен от мен.

      Изтриване
    3. Йоли, миличка , как ще ти се сърдя ? И как да разбереш че Гоголина е Йорданка, като аз умишлено не коментирах нищо и никъде не се показах, нито пък пуснах поста в блога си , за да съм една от всички участници , каквато и съм :) Всеки влага труд и хъс за нещо което е в сърцето му , и аз това направих само :)
      Аз ти благодаря за емоцията която ми подари днес …. почувствах се като ученичка явила се на матура и взела изпита с отличен :) Забравих и грижи и възраст и се радвах като малко дете , а семейството ми беше още по щастливо от моето щастие !
      А книгата ти наистина ще е един много мил спомен , който винаги като я взема ще ме връща в днешния емоционален ден :)
      Още веднъж ти благодаря и за оценката и за признанието и за наградата и за сълзите ми от радост ... за всичко!
      Прегръщам те и ти желая здраве , щастие , късмет... и лъчезарната усмивка която имаш да не слиза от лицето ти !
      Това беше първият конкурс на който се явявам …. до сега съм била само наблюдател :) за това емоцията ми е голяма :)

      Изтриване
  2. Изглежда страхотно! И честита награда! Напълно заслужена!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Траяна !
      Много щасливи мигове ти пожелавам :)

      Изтриване
  3. прекрасен сладкиш, Дани!Наистина заслужена оценка!Снимките ти както винаги са прелестни!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Поздрави и за теб Сонче и благодарности за оценката :)

      Изтриване
  4. Честито, Дани! Кремчето на сладкишчето е изпробвано, така че мога да си представя каква вкусотийка е всичко това! Снимките са чудни, май имаш нова придобивка, но съм пропуснала за нея! Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Петя ! Тогава значи предполагаш колко вкусно е ? :)
      Хубава вечер и от мен за теб !

      Изтриване
  5. Честито ,Дани :) ! Обичам щастливи хора , радвам ти се от сърце за наградата !
    Много красив канцонет ,много ! Ама знам му тайната аз ...свирила ти е Виенската филхармония ,когато си го майсторила :) !
    Голяма прегръдка от мен и още много награди ! Целувки !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прекрасен канцонет Ив ….:))) Много ти благодаря за моралната приятелска подкрепа!
      Силна прегръдка и от мен и да ти се връща пожеланието !

      Изтриване
  6. Дани, поздравления за заслуженото първо място. Сладкишът ти е страхотен, както и снимките!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря Ани !
      Приятна и спокойна вечер от мен :)

      Изтриване
  7. Честито и от мен,Гоголинка!
    Напълно заслужена награда!
    Сладкишът е истинска приказка с този ягодов вкус!
    Снимките са чудесни!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хубава вечер и от мен за теб Мире ! Благодаря ти , много си мила!

      Изтриване
  8. Дани, честита да ти е наградата. Ама как няма да си щастлива, виж каква красота си сътворила. Браво, страшно апетитно изглежда.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тръпката е несравнима Гери :)
      Благодаря ти и спокойна вечер мила!

      Изтриване
  9. О, Дани, колко вкусно! И пак слънчево!
    Честита напълно заслужена награда! Талантливите интерпретации обогатяват основното произведение - и в музиката, и в кулинарията. Браво!
    Купила съм си такава формичка много отдавна, но така си стои. Сега е ясно, че първия тарт в нея ще е този!
    Приятелски прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Бени ! Тя и моята си беше като инвентар в шкафа , и като нямах малки формички , как бързо влезе в употреба :)))
      Мисля че няма случайни неща :)
      Прегръдка и от мен :)

      Изтриване
  10. Дани, много заслужена награда! Само като погледнах снимките си представих вкуса на нежния крем в комбинация с ягоди! Прекрасен десерт си направила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Лучия , много ... много вкусно сладкишче беше :)

      Изтриване
  11. Еха, миличка, Честито! Прекрасна интерпретация, вкусна, красива и затова е отличена! Много красиви снимки! Прегръдки от мен и прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. Един голям и сърдечен поздрав за признанието от мен! Освен че обогатяваш и разнообразяваш всяка рецепта, ами ги и представяш толкова красиво и увлекателно, че на човек да му се прииска да сготви нещо :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Поздрав сърдечен и от ме Роузи ! Винаги се радвам на милите ти коментари :) и на това , че рецептите ми предизвикват желание у теб да сготвиш нещо :) И зная че като го направиш , винаги ще споделиш с мен :)
      Прегръщам те !

      Изтриване
  13. Сега разбрах как се казваш :) Честито, Дани! Снимките ти са красиво слънчеви и много апетитни! Напълно заслужено си грабнала наградата и искрено те поздравявам за успеха! За сетен път се убедих, че името на блога ти напълно отговаря на усещането, което оставяш в мен след всяка публикация - става ми много слънчево :)
    Сърдечни поздрави и хубав, широко усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  14. Ами да… то с тези псевдоними и разни картинки вместо снимки … не знае човек кой кой е :)
    Гадаеш за него и го оценяш по това което ти показва :)
    Благодаря ти Елти за милият коментар и се радвам че след всяко посещение при мен , оставаш със Слънчево усещане !
    Приеми и моят сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  15. Поздравления, Дани! Сигурна съм, още много награди, спечелени конкурси и публикации ще имаш. Невероятно е ягодовото ти изкушение и с удоволствие ще му се насладя с чаша кафе. Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  16. Напълно заслужена награда!Поздравления Дани!Компетентното жури е показало наистина компетентност!Прекрасен сладкиш-красив и вкусен!Сърдечна прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  17. Честито, мила Дани! Заслужаваш наградата!
    Невероятен сладкиш, прекрасна интерпретация и страхотни снимки!
    Сърдечни прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  18. Ама как да не го направим? След Йоли и теб, и тези снимки, наистина друго не ни остава. Поздравления, Гоголина, напълно заслужено. Поздрави и лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  19. Дани, прекрасно ефирно предложение, как да не бъде удостоено с награда, освен поздравления, друго не мога да пратя към теб! Лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  20. Приказни са, Дани!!! Поздравления за страхотната награда и за фантастично приготвените и поднесени ягодови бижута!!!
    Хубава вечер ти желая :)

    ОтговорИзтриване
  21. Дани,
    Честита награда!
    Прекрасно приготвен, ефирен и нежен сладкиш!
    Когато човек е положил усилия и е дал всичко от себе си, за да направи нещо толкова вкусно и да го поднесе, презентира по този специален начин, наистина е много щастлив, когато е отличен в такъв конкурс!
    Голяма прегръдка, мила Дани!

    ОтговорИзтриване
  22. Благодаря ви момичета , Сърдечно ви благодаря!
    Желая подобни емоции на всяка една от вас!
    Прегръщам ви :)

    ОтговорИзтриване
  23. Мила ,Дани,честита награда-напълно заслужена!При теб е такава красота...Имам книгата на Йоли и ми е от голяма полза-със здрве да си я четеш и прилагаш!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  24. Живе … сега виждам коментарът ти и много ти благодаря мила ! Много се радвам и аз че ще държа книгата на Йоли в ръцете си :) Блогът е едно , а книгата … книгата създава съвсем друго усещане :)

    ОтговорИзтриване
  25. Уау! Невероятни снимки, Слънчо! И не по-малко вкусен десерт! Определено си заслужила признанието и наградата, мила! Да ти е честито и още подобни успехи да жънеш!
    И аз наскоро научих името ти, и то от коментарите под публикациите, но смятам да си остана със същото обръщение към теб, ако нямаш против разбира се, защото откакто попаднах на блога ти, освен Слънце в името му, виждах слънце навсякъде, във всяка публикация, а и в очите ти на всяка твоя снимка. Затова, ти си ми истинско Слънце, мила Дани! :)
    Поздрави, прегръдки и весело лято!

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.