неделя, 19 август 2012 г.

Ветрило от бял патладжан


Бях чувала че синият домат си има бяло братче, но нокога не го видях по магазините за зеленчуци.И ето че на съботния пазар някой се осмели да го покаже.
Много му се зарадвах и незабавно едно беличко патладжанче вече беше в пазарската ми чанта.
Нямах и нито миг колебание какво ще приготвя от него.
Ветрило от бял патладжан:

 
Необходими продукти(1 патладжан стига за 2 порции)
ако го ползвате за гарнитура на нещо, може и за 4 да стигне
все пак е важно колко голям е патладжана:)

1 патладжан
100 г сирене
около килограм домати
1 глава лук
1 скилитка чесън
1 морков
1 зелена пиперка
3 с л зехтин
чубрица
черен пипер и сол на вкус
кашкавал за поръсване
Начин на приготвяне.

Измих и нарязах на ветрило патладжана .
Посолих и оставих на страна, да си пусне горчилката ако е имал такава.
Нарязах кръгове домат за ветрилото и останалите домати, почистени от ципата нарязах на ситно.Нарязах лука, пиперката и чесънчето.Настъргах моркова на по едро.
Всички дребно нарязани зеленчуци полях с част от мазнината и овкусих с подправките.
Сложих ги на дъното на тавичката и след като измих патладжана от солта, наредих ветрилото върху зеленчуковата салца.
Полях го с мазнина и го покрих с аломиниево фолио.Така го пекох около час.Фурната ми е на гас и не мога да кажа градус на печене.После се открива и се запича за цвят  около 10 мн. като по желание може да се поръси с настърган кашкавал.
 
След провала ми със снимките на ветрилото от синия патладжан, разбрах че това ястие е фотогенично само когато е сурово:)
Но пък е толкова вкусно че си заслужава местенце в блога ми.
Не посочвам источник на рецептата, защото почти във всеки блог може да видите това патладжанено ветрило, и всички рецепти са от хубави по-хубави, без значение oт цвета на този зеленчук.
 
Е.... аз имах късмета да го направя с бял, но вие може да си го направите с какъвто си произведете или пък купите.

С тази рецепта участвам в колекцията''Време е за тиквички и патладжани '' ! 
 http://www.mycookingcreations.com/2012/07/e-il-tempo-di-zucchini-e-melanzane-la.html



13 коментара:

  1. Данче,превъзходен ти е патладжана и си му направила много ароматно легълце от зеленчуци,страхотна идея!
    Много апетитна гозба!
    Пожелавам усмихната неделя!

    ОтговорИзтриване
  2. Дани,страхотно стои ветрилото с бял патладжан.Много ми допада вида.Браво на теб!Приказно ястие!

    ОтговорИзтриване
  3. Вкуснооо! Обичам постни летни манджи! За снимките - ти си знаеш, но пък си е твоя работа дали ще се подлагаш на самокритика :)

    ОтговорИзтриване
  4. Прекрсен се е получил! Успех в конкурса!

    ОтговорИзтриване
  5. МНого вкусно! И аз предпочитам белия, единствено не ми харесва, това, че като се запече няма този красив контраст на коричката, както при лилавия.

    ОтговорИзтриване
  6. Гоголина,
    чудесни снимки и страшно въздействащо лятно ястие;)
    И аз не бях виждала до оня ден бял, ма вече видях;)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Красиво и вкусно патладжанено ветрило, особено пък съчетано с ароматните зеленчуци!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Ама наистина страхотна идея!
    Хем красиво, хем вкусно!
    Снимките са супер!
    Целувки*)

    ОтговорИзтриване
  9. Много красиво е станало, а за вкуса не се съмнявам изобщо! Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  10. Мили дами, БЛАГОДАРЯ ВИ!
    Правих ветрилото и със синия и със белия, дали съм била различно гладна не зная, но белия ми се стори с по нежен и лек вкус и нямаше никаква горчива нотка.Може би си въобразявам ама направо преядох и това беше факт:)

    ОтговорИзтриване
  11. Това съм го изпуснала, но е много красиво ястие и вкусно, разбира се! А колкото до вкуса и аз съм на мнение, че белият патладжан е с по-нежен вкус. Много красота има тук, браво!

    ОтговорИзтриване
  12. Не само е фотогеничен, а е и много вкусен!Аз го панирах и беше превъзходен.

    ОтговорИзтриване
  13. Няма да чакам до лятото май, ще си купя зимен патладжан и ще госготвя с голямо удоволствие. Благодаря за доброто предложение.

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.